Presentaties

Nieuwe credit management inzichten

De korte presentaties reiken nieuwe instrumenten aan op het gebied van credit management. Hierdoor blijft u op de hoogte van de laatste inzichten in credit management. De presentaties zijn vaak korte samenvattingen van de presentaties uit de Credit Management Cyclus. Indien u de volledige presentaties wenst, neem dan contact op met CRiON.

Resultaten enquête: waarom kredietverzekering en waarom niet?

Resultaten enquête: waarom kredietverzekering en waarom niet?

In november 2015 heeft CRiON een schriftelijke enquête uitgevoerd bij middelgrote en grote Belgische bedrijven. Daarin stelden we onder meer de vraag: waarom zou u een kredietverzekering nemen / maakt u gebruik van een kredietverzekering. Tevens gingen we na waarom de bedrijven geen kredietverzekering zouden onderschrijven. Daarnaast peilden we of de bedrijven alternatieve vormen van dekking gebruiken.

KOi+ dé audit om uw credit management te optimaliseren

KOi+ dé audit om uw credit management te optimaliseren

Het voeren van een efficiënt debiteurenbeleid is cruciaal voor het optimaliseren van uw werkkapitaal. Vraag is hoe u dat doet. Om u toe te laten uw credit management te screenen in een mum van tijd, hebben wij KOi+ ontwikkeld. Met deze wetenschappelijk onderbouwde analysemethode meet u makkelijk hoe uw onderneming scoort op alle aspecten van credit management. Deze meetresultaten zetten we voor u af tegen de scores van leidende referentie-ondernemingen. Hierbij vindt u een korte presentatie. Wenst u meer over KOi+ te vernemen? Onze ervaren credit management consultants komen naar u toe en leggen u haarfijn uit wat een KOi+ audit voor uw bedrijf kan betekenen.

Kredietverzekering voor multinationals

Kredietverzekering voor multinationals

Elke multinational heeft eigen organisatiestructuren en bijgevolg specifieke wensen.
Centraal of decentraal georganiseerd? Als lid van de Aon Credit International, de grootste B2B makelaar in de wereld, kan CRiON een globale aanpak garanderen: een internationaal team samenstellen, contractbepalingen aanpassen aan elk land waarin de multinational een filiaal heeft, het moederhuis een analyse van de volledige klantenportefeuille bieden, enz.