Red Credit Management Experience Day - Hot items in credit management

Gaat door op: 21 februari 2019

De kleur rood heeft een waarschuwingsfunctie. Ze laat ons weten wanneer er gevaar dreigt en houdt ons alert voor veranderingen. De eerste Experience Day van de Credit Management Cyclus 2019 focussen we op de beide aspecten. Wat zijn de laatste ontwikkelingen en waar moeten we alert voor zijn in het nieuwe jaar.

Kredietlimieten aanvragen anno 2019 – trends in kredietverzekeringen
Bij kredietwaardigheidsbeoordelingen anno 2019 worden er 2 trends waargenomen.
Enerzijds beslissen bedrijven steeds meer zelf welke limieten ze geven aan debiteuren, gecombineerd met credit management procedures. Aan de andere kant zien we ook bedrijven die in verregaande mate alles gaan uitbesteden en vertrouwen op een geautomatiseerd proces ... Ellen Lernout (CRiON) en Stefaan Germonpré (AIG) leggen deze twee trends in kredietverzekering uit.

Het juiste communicatiekanaal op het juiste moment – SMS & IVR (Interactive Voice Response ) bij Luminus
Het aantal laatbetalers drastisch verlagen en gelijktijdig de klanttevredenheid verbeteren? Dankzij de juiste communicatiemix en -timing aangereikt door Proximus en IPEX is Luminus daarin geslaagd. Bert Maetens en Nathan Vanharen vertellen je graag welke aanpak zij gebruikt hebben om tot het gewenste resultaat te komen.

Robotisering in credit management
Innovatie stimuleren staat hoog op de agenda van AZ Maria Middelares. Zo ook op de dienst van de centrale inning. Daar werd in 2018 geïnvesteerd in RPA (Robotic Process Automation) om het proces van de matching van de binnenkomende betalingen met de facturen via automatisatie aan te pakken. Ondertussen wordt er al drie maanden gewerkt met een robot die problematische betalingen verbindt aan de juiste facturen. Kris Ranson, diensthoofd Centrale Inning, komt vertellen waarom ze voor deze aanpak gekozen hebben en hoe de eerste maanden verlopen zijn.



Programma

15u30
Ontvangst met koffie

16u
Welkomstwoord CRiON

16u10
Kredietwaardigheidsbeoordelingen anno 2019 – trends in kredietverzekeringen
Stefaan Germonpré – Manager Benelux, AIG
Ellen Lernout – Senior Credit Manager Consultant, CRiON

16u50
Het juiste communicatiekanaal op het juiste moment – SMS & IVR (Interactive Voice Response ) bij Luminus
Bert Maetens - SMS & Carrier billing Spoc, Proximus
Nathan Vanharen – Sales Director, IPEX

17u15
Pauze

17u30
Robotisering in credit management
Kris Ranson – Diensthoofd centrale inning, Maria Middelares

18u15
CRiON buzzt

18u30
Credit Management Café – Networking
 

Locatie: Salons Waerboom (Groot-Bijgaarden)

Lees minder

Lees verder

Inschrijven

Vervolledig het formulier